Monday 18 August 2014

erti satu kehilangan

salam...
lama betul tinta pena sesawang ini aku lupakan.. maaf atas kesibukan diri ditambah dgn kegagalan menyusun jadual hidup sendiri... aku masih seperti kali pertama menulis blog ini. kenal sebagai insan yang tidak punya cinta.. aku suke cinta.. tp aku sentiasa tkt untuk menghadapi cinta... aku suke manisnya cinta.. tp pahitnya cinta aku tak mampu hadapinya...

CINTA..
merujuk kamus dewan edisi ke-4.. cinta membawa maksud perasaan kasih sayang dan yang disukai. jangan salahkan cinta jika kita jatuh kerana cinta.. salahkan diri kerana slh menilai.. tuhan akn bg the best selepas kita rasa semua erti kepahitan... aku pernah dgr satu ayat 'tuhan sentiasa memberikan apa yang kita perlukan bkn apa yang kita minta(doa).. kerana tuhan lebih tau apa itu keperluan & kehendak utk diri kita... KERANA DIA PENCIPTA AGUNG'..... jadi aku anggap jodoh yang betul blm kutemui kerana tuhan tahu hidup aku sudah penuh dgn kasih syg dr insan2 sekeliling ku.. be positive yew...terima kasih ya allah... walau tanpa cinta si dia aku tetap bahagia...

persahabatan...
sahabat? satu perkataan yang mempunyai pelbagai maksud yg akn d tafsirkan... aku punya ramai kawan... tp aku punya sikit sahabat.. tak semua kawan ada ketika kita susah.. tp sahabat sentiasa ada walaupun waktu kita msg dia dlm bilik meeting.. dia tetap melayan whatsapp kita... kalau dia rasa kita terlalu memerlukan dia... dia akn berlari ke tandas utk menghubungi kita... itulah sahabat... walau ketika memandu.. dia jadi lupe polis yang sentiasa memerhati... dia hanya mahu kita selesa dgnnya... TQ SAHABAT SBB HADIR DALAM HIDUP SAYA... MENJADI WARNA2 INDAH DLM SEJARAH HIDUP...

keluarga..
insan yang sentiasa bersama saat kita lahir... cuma kdg2 mereka lupe pentingnya mereka dlm hidup kita.. kdg2 mereka terlalu mendabik dada kerana usia mereka lbh tua dr kita... meraka lupe kt xperlukan ketakutan..kt hormat tp masih punya ruang utk bersama... xkn hilang daulat yg tua harus dihormati yang muda d lindungi... tp tq pada keluarga tercinta walau kdg2 punya sengketa... WE R FAMILY...

jumpa lg nnti.. bersama pelbagai lg maksud2 yang aku fahami dalam hidup...

No comments:

Post a Comment