Wednesday 8 August 2012

salam...
hye guys... gud morning... topik hari ni keyakinan diri... dalam hidup kita ne mesti kena ada keyakinan... PENTING!! keyakinan ni lah yang akan membawa hala tuju hidup kita... pernah perasan tak best student or DL student tak dapat kerja?? nak tau kenapa?? sebab mereka ni golongan menghafal nota... soft skill tak ada... bila temuduga gagap nak jawab... aku tak katanya semua.. cuma mereka-mereka yang tiada keyakinan or terlebih yakin dengan diri sendri...

setiap orang punya level keyakinan mereka sendiri... pernah tengok orang cantik tak?? tau tak sebenarnya mereka pun tak ada keyakinan diri...2 sebab dok touch up make up je kejenya... takut sangat kalau orang nampak muka dia tanpa make up... tak salah nak cantik tp kalau pergi kedai pun bersiap macam nak pergi party baik tak payah... SEMAK JE!!!

terlebih yakin pulak biasanya akan jadi MR/MISS KNOW EVERYTHING... dia je nak nampak hebat... yakin sangat dengan apa yang dia buat padahal berbulu mata orang lain tgk.. sembang macam-macam dah jumpa padahal pusing malaysia pun tak abih lagi.. mereka ni senang dapat kerja tapi hasil HAMPEH... sebab bila suruh buat kerja semua tak tau.. tak nak bertanya...

secara jujurnya, aku sendiri tak ada keyakinan diri... aku selalu takut.. takut hadapi kenyataan.. dalam cinta bila aku cuba luahkan perasaan kat orang aku takut... aku takut dia tolak cinta aku... aku takut dia akn malukan aku... aku takut dia cakap aku tak sedar diri... aku tak yakin.. banyak sebab... ntah la... ada sesetengah masa aku terlalu berani... sampaikan aku pernah merampas bf kawan aku sendiri.. KERANA AKU YAKIN AKU LEBIH HEBAT DARI DIA... bodoh kan aku... sudahnya bergaduh hebat kami... last2 aku bye2 jugak dengan mamat 2... aku dengan kawan aku tu dah baik sekarang and aku terus tawar hati dengan mamat tu... now... aku cuba built keyakinan 2... ALHAMDULLILAH.. walaupun tak ada keyakinan diri aku dah dapat kerja dan hampir 2 tahun... mungkin dalam cinta aku gagal tapi aku berjaya dalam kerjaya...

so... i wish all of u akn bina keyakinan diri lepas ni... JANGAN JADI MR/MISS KNOW EVERYTHING YA...

No comments:

Post a Comment